Els audiovisuals, els trobem dintre de l’xtec i és una altra manera d’aprendre i un altre camí per a apropar la informació als ciutadans. Per tant, si acostumem el nostre alumnat a rebre informació mitjançant diferents estímuls (visuals, auditius, verbals), assegurarem una millor fixació de l’aprenentatge i afavorirem el desenvolupament total del seu pensament. El procés analític verbal que normalment potenciem, només és una manera d’aprendre a processar la informació, però no és l’única. Per això cal buscar l’equilibri entre les tècniques verbals amb les estratègies audiovisuals.
Com a recurs audiovisual, escolliria la televisió, ja que penso que per desgràcia és davant la qual passen més temps durant el dia, i per aquest motiu l’utilitzaria com a recurs per a realitzar diferents activitats. Per a que no passen el temps en va al davant d’aquesta, els em d’ensenyar a escoltar de manera activa el que ens estan transmetent per la televisió, per tant que estiguin atents al que es diu, ja que desprès poden tenir una tasca i aprendre a analitzar els missatges que emeten, per a poder discriminar els que són positius i els que són negatius per a algun aspecte social com ara el masclisme. També m’agrada perquè hi ha molta varietat de programes, per tant podem treballar les diferents àrees (ciències naturals, socials, llengües i literatura..) amb un recurs que els agrada.
En aquesta adreça http://www.xtec.cat/audiovisuals/educacioaudiovisual/index.html hi ha dos power points on explica de manera més extensa les finalitats, la selecció de continguts i objectius terminals de primer nivell de concreció per àrees i exemples d’unitats de programació relacionats amb l’educació audiovisual com a eix transversal, a l’àrea d’Educació Primària i Infantil, però també trobem Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada